»

dec 24 2017

vv TLC jaaroverzicht 2017

Nog een paar dagen dan zit het jaar 2017 voor TLC erop. Een jaar met hoogte- & dieptepunten. Een mooi moment om nog even terug te blikken op het jaar 2017. Het kan zijn dat we iets vergeten zijn, maar het was ook zoveel! Mochten we iets vergeten zijn dan daarvoor alvast onze excuses!

Nieuwjaarstoespraak 2017
Op zondag 8 januari 2017 hield voorzitter Jan Rockers zijn nieuwjaarstoespraak voor een goed gevulde kantine. De voorzitter verwoordde dat TLC een club is waar je jezelf kunt zijn en sprak daarbij de bekende slogan; “als je maar lang genoeg jezelf blijft, wordt je vanzelf bijzonder”.
Lief en leed wordt hier gedeeld, saamhorigheid staat voorop, gezelligheid en prestatiegerichtheid gaan hand in hand.

De voorzitter genoot van het goede presteren van ons 1e elftal in de 5e klasse C. TLC was op dat moment koploper en ‘Winterkampioen’. TLC stond ook voor de 3e keer op rij in de B-finale van het Leekster Voetbal Gala en hoopte vurig dat de Duurt Louwes bokaal in ons bezit bleef.

Aan het woord was een trotse voorzitter. Hij roemde het jaar 2016 waarbij de resultaten niet onopgemerkt bleven. Trots was de voorzitter op zijn vrijwilligers en gaf aan dat een club niet zonder vrijwilligers overleven kan. De voorzitter wees er ook op dat het moeilijk was voldoende vrijwilligers te vinden en dat de beschikbare vrijwilligers sterk terug loopt waardoor de belasting op de huidige groep vrijwilligers steeds groter werd. Er zou in 2017 gekeken worden hoe dit op te lossen.

Als laatste besloot onze voorzitter zijn nieuwjaarstoespraak dat de fundering voor een stabiele club is gelegd en er verder gebouwd kan worden aan een ambitieuze club die naar een hoger niveau door wil groeien. Hierbij zijn van belang de sociale saamhorigheid, onderlinge verdraagzaamheid, sfeer en de prestaties van ons 1e elftal. Deze kenmerken dragen bij in het behoud van leden en een stabiele vereniging.

Met deze nieuwjaarstoespraak in het achterhoofd vatten we het afgelopen jaar 2017 voor u samen.

Leekster Voetbal Gala

Op 15 januari stond TLC wederom in de B-finale van het Leekster Voetbal Gala tegenover Zevenhuizen. Voor een uitverkocht Sportcentrum Leek versloeg TLC tegenstander Zevenhuizen met 5-0 en won voor de 3e keer op rij de Duurt Louwes-bokaal. Stefan van Leeuwen werd verkozen tot de beste speler van het B-toernooi. In het A-toernooi maakte TLC ook grote indruk. Helaas werd het in de kwarfinale van het A-toernooi uitgeschakeld door vv Boerakker.

Competitie 5e Klasse C seizoen 2016/2017
In de veldcompetitie ging het voor TLC 1 na de winterstop een stuk minder dan ervoor. Met nog enkele wedstrijden te gaan ging het kampioenschap tussen TLC en Oldeholtpade. Waar TLC in de laatste fase de punten wist binnen te halen daar liet Oldeholtpade de punten liggen. En zo gebeurde het dat op zondag 14 mei, de laatste speeldag, duidelijk werd dat het kampioenschap van de 5e Klasse C beslist moest worden met een beslissingswedstrijd op neutraal terrein.

Donderdagavond 18 mei
Op donderdagavond 18 mei was Oosterwolde het decor voor de beslissende clash tussen Oldeholtpade en TLC. Wie erbij was moet beamen dat het een onvergetelijke avond werd. Met 3 volle bussen en heel veel auto’s kwamen supporters vanuit Leek e.o. naar Oosterwolde om de Balkema-brigade aan te moedigen. Van jong tot oud was aanwezig om mee te maken dat topschutter Wilco Elshof compleet uit de wedstrijd werd gespeeld en TLC met 2-0 zegevierde. Dit kampioenschap werd dan ook tot diep in de late uurtjes gevierd!

Succes!
Na 9 wedstrijden in de 4e Klasse C staat TLC weer bovenaan en mag zich ‘Herbstmeister’ noemen. Ongekend knap van deze jonge groep en idem dito hoofdtrainer. Succes wordt ook opgemerkt. Het is op de zondagmiddag lekker druk langs de lijn bij zowel thuis- als uitwedstrijden, sponsoren worden weer enthousiast en gaan met TLC in zee en van buitenaf wordt al geïnformeerd of het mogelijk is om het nieuwe seizoen bij TLC te kunnen voetballen. Het gaat hierbij om zowel jeugd- als seniorenvoetballers.

Kampioenen 2017
Er werden in 2017 weer tal van teams kampioen. Bij de jeugd waren dat o.a. JO9-1, JO11-4, JO17-1 en JO19-1. Bij de senioren natuurlijk TLC 1 (5e klasse C) en TLC 4 (res. 6e klasse).

Activiteiten 2017
Er werden in het afgelopen jaar weer tal van activiteiten georganiseerd voor jong en oud. Zo werd het FIFA18-toernooi gehouden, was er weer het traditionele paas- en kerstklaverjassen/sjoelen en tijdens de nieuwjaarsreceptie werd een leuke Pub-quiz gehouden. Voor 2018 staan er weer een aantal leuke activiteiten te wachten.

Toernooien
TLC was het afgelopen jaar een paar keer gastheer voor het Voetbal Talenten Toernooi (VTT). Dit bevalt van beide kanten prima en zo gaat TLC in 2018 het NK VTT JO17 teams organiseren. Het Univé Zaalvoetbalgala, Jumbo jeugdtoernooi en schoolvoetbaltoernooi waren ook weer succesvol en krijgen weer een vervolg. Voor JO19 werd het Belgische Hasselt toernooi afgelast ivm de bomaanslag op vliegveld Zaventhem en er op dat moment nog daders vrij rondliepen.

Algemene ledenvergadering 24 november 2017
Qua opkomst blijft de Algemene Leden Vergadering (ALV) een zorgenkindje. Even ter info: Op de ALV wordt de gehele vereniging doorgenomen, wordt het financiële deel van de club besproken en worden belangrijke wijzigingen wel/niet aangenomen. Er wordt gestemd en de aanwezigen op deze avond beslissen dus voor alle leden van TLC of wijzigingen wel/niet worden aangenomen!

Lees het verslag van de Algemene Ledenvergadering HIER

Dieptepunten
Er waren ook een aantal dieptepunten bij TLC. We noemen hier het overlijden van diverse mensen die lid zijn of zijn geweest van onze vereniging. We noemen in het bijzonder even Wubbo Schuitema (44) en ere-lid Koert Liewes (65). Van elke overledene blijven de herinneringen bewaart.

Tot slot!
We begonnen dit jaaroverzicht met de nieuwjaarstoespraak van een trotse voorzitter Jan Rockers. De voorzitter kan over het afgelopen wederom trots zijn op zijn de vereniging. De club leeft, de club is stabiel, financieel gezond, sponsoren worden enthousiast en de prestaties bij zowel de jeugd als senioren waren in 2017 fantastisch!
Het jaar 2018 wat nu voor de deur staat wordt ook weer een mooi jaar voor onze vereniging. Voor de oudgedienden gaat er wel een stukje nostalgie verloren, want op korte termijn zal de kantine van v.h. vv Tolbert afgebroken worden.
De TC senioren en TC jeugd zijn inmiddels alweer druk bezig om de teams en trainers voor het seizoen 2018/2019 te formeren. Voor de 35+ heren en dames 18+ komt er 7×7 voetbal. Er wordt komend jaar serieus gekeken naar verbeterde veldverlichting (LED) en nieuwbouw/renovatie van het clubgebouw.
Er komt een nieuwe verbeterde website, er komt een NK VTT toernooi voor JO17 teams en wellicht strijd ons 1e elftal tot het laatste mee om promotie naar de 3e klasse of pakt het een periode.
Maar eerst gaat TLC as donderdag 28 december los op het Leekster Voetbal Gala en kan best nog wel eens voor een verrassing gaan zorgen.

WOW…. wat gaan we weer een mooi jaar tegemoet!

Als laatste willen we u prettige kerstdagen en een goed en gezond 2018 wensen!

vv TLC

Permanente koppeling naar dit artikel: http://www.vvtlc.nl/berichten/vv-tlc-jaaroverzicht-2017/